אוכלאפייהכללי

ההיסטוריה של פיצה האט: סיפור על אהבה חובקת עולם

ההיסטוריה של פיצה האט החלה בשנת 1958, והיום היא חלק מאימפריית פפסי. בתחילת דרכה, החברה התחילה עם שני אחים דן ופרנק קרני, שלוו שש מאות דולר מאימם, והתחילו לייצר בחנות קטנה בוויצ’יטה בקנזס את הפיצה שהיום ידועה כפיה הטובה בעולם.

במשך השנים, פיצה האט הסתעפה ופיתחה זכיינים בכל רחבי העולם, והאמת היא שהגיוון בטעמים הוא שהפך את ההיסטוריה של פיצה האט, מהחנות הקטנה, לרשת מסעדות בינלאומית מוצלחת כל כך.

הפיצות הטובות ביותר בעולם תחת קורת גג אחת

כמעט עשר שנים מפתיחת החנות הקטנה בקנזס, פיצה האט שירתה כבר מיליון לקוחות ב-310 מיקומים בארצות הברית. בשנת 1970 היא נסחרה בבורסה של ניו יורק תחת הסמל המתקתק PIZZA. בשנת 1986, פיצה האט הציגה שירות משלוחים, דבר שאף מסעדה אחרת לא עשתה.

המכירות הגיעו לארבעה מיליארד דולר ברחבי העולם, ובשנת 1998 החברה חגגה ארבעים שנים להיווסדה, והשיקה את הקמפיין המפורסם “הפיצות הטובות ביותר תחת קורת גג אחת”. בשנת 1996 מכירות פיצה האט בארצות הברית היו יותר מחמישה מיליון דולר.

מגוון עשיר של טעמים

התפריטים והמתכונים של הרשת אינם זהים, ובמיקומים שונים בעולם משתמשים במוצרים שונים וברטבים שונים להכנת הפיצה, לפי דרישת הלקוחות. אבן הבניין של ההיסטוריה של פיצה האט הייתה המגוון הזה, שדי נדיר לראות בקונצרן כל כך גדול.

לפיצה האט תמיד היה היתרון הראשון של הובלה. אסטרטגיית השיווק של החברה הייתה להיות תמיד הראשונה, ואחת האסטרטגיות העיקריות שהנהלת החברה מקפידה עליה היא גוון המוצרים המוצעים. פיצה האט תמיד מוסיפה לתפריט משהו חדש, ומנסה להגיע לשווקים חדשים.

לדוגמא, בשנת 1992, הושק המזנון המפורסם במסעדות פיה האט ברחבי עולם, והחברה הציעה פריטי מזון רבים ושונים ללקוחות שלא בהכרח רצו פיצה.

ההיסטוריה של פיצה האט: הסיפור המסחרי

כל ההיסטוריה של פיצה האט הושגה באמצעות חדשנות, אך החברה המריאה באופן משמעותי כשהתמזגה עם חברת פפסי והמותג הופץ בטכניקות שיווק אגרסיביות יותר. באופן שאינו מפתיע, לאורך השנים חברת פיצה האט נאלצה להמציא מחדש את הפיצה ולהציג סגנון פיצה בריא יותר.

פיצה בפני עצמה אינה הארוחה הלא בריאה, אך היא עמוסה בקלוריות ושמנים כשמוסיפים גבינה. לכן בהנהלת החברה הבינו את הצורך בהוספת שילובי טעמים חדשים לתפריטים שלהם, שהציעו חלופות נמוכות יותר בשומן.

פיצה האט תמיד מנסה למצוא שיטות חדשניות להצגת טעם קצת שונה

החברה מקפידה שהטעמים שהיא מציגה יהיו שונים מספיק עד שהלקוחות יחשבו שהם טועמים מוצר חדש לגמרי. לדוגמא, בשנת 1983 פיה האט הציגה א פאן פיצה, שהייתה מוכנה לאכילה בתוך חמש דקות כשלקוחות הזמינו אותה במסעדות פיצה האט.

בשנת 1993 החברה הציגה את “ביגו”, שהיה שני מטרים רבועים של פיצה שנחתכה ל-21 פרוסות. בשנת 1995 החברה הציגה את “פיצה מבצק ממולא”, עם הגרסה של הקרום הקשה בשוליים, שהפך להיות עסיסי וממולא בגבינה.

מאמרים קשורים

Close
Close